19 Temmuz 2006

Turgut Özatay..

Hiçbir zaman gerçek kötüler arasında yerini tam olarak garantileyememi$ efsane insan.. Ye$ilçam^ın en büyük ma$alarından birisidir Turgut Özatay.. yıllarca kenar mahallelerdeki dandik mafyaların tetikçisi olmu$, masalara oturup i$ konu$acak mertebeye ula$tığındaysa Cüneyt Arkın tarafından "burada uyu$tucusu satılmayacak" çıkı$ları ile ayar edilmi$tir.. Turgut baba toplu silahların adamıdır, rus ruleti falan oynamaz, kalle$likte sınır tanımaz, öncellikle kendi götünü kurtarmaktır amacı, ondan sonrası erkekliğe sığmı$ sığmamı$ farketmez.. ilkeleri, prensipleri yoktur.. toplu silahı eline aldığı anda allahı kitabı da yoktur.. Hiç can alamamı$tır türk sinemasında, çok te$ebbüs etmi$ ama bir türlü ba$aramamı$tır, bunun nedeni de her zaman esas oğlana kur$un sıkmaya çalı$masıdır.. Ben küçüklüğümde hep sorardım "baba bu bıyıklı amca cüneyt arkın^ı öldürecek mi" babam da cevap verirdi "bakma sen o bıyıklı amcaya Turgut Özatay o, iki kur$un sıkar geri kaçar, ömrü böyle geçti.." evet böyleydi belki kariyeri ama biz onu böyle sevmi$tik, ölmezdi de Turgut baba genelde, etrafındaki adamlardan bir kademe üstteydi hep.. Yani mafya babalığı ile sağ kol arasında gidip gelirdi, her filmin sonunu getirirdi mutlaka.. Böyle adamlara ihtiyaç var sinemamızda $imdi, bu tarihte kim kabul eder Turgut Özatay olmayı bilemiyorum, hepimiz için yeniden ba$sağlığı diliyorum.. Ye$ilçam^da öldürmeyi ba$aramadılar ama kanser yendi onu..

2 yorum:

Ece dedi ki...

hey gidi turgut baba be... "ne güzel abimizdin sen turgut abi.." bu abi, okuduğuma göre, kariyerine 50lerde başrollerle başlamış, esas oğlanmış yani. sonradan mafyanın sağ kolluğuna geçiş yapmış. orson welles'e benzetebiliriz onu bu bakımdan. "kariyerime en üst noktadan başladım, sonra da giderek düştüm." demiş ya welles abi. o zaman ben de buradan iddia ediyorum abicim: "turgut özatay, türkiye'nin orson welles'idir!" evet. olsun biz turgut babayı böyle de sevdik, bağrımıza bastık.

Ece dedi ki...

babanın benim için en önemli repliği, türk sinema tarihinin en harika repliklerinden birini paylaşmak isterim sizinle. -turgut baba bir kaset aramaktadır, bir kasetçiye girer ve sorar: "şiki şiki baba bulunur mu?" evet. izlemeniz gerek. anlatmakla olmaz. devleşmiştir bu sahnede babamız.