18 Temmuz 2006

Eriş Akman..

Türk sinemasında ilk defa "piçöz" kavramının hakkını tam olarak veren, hatta bu kavramın olu$masında büyük katkıları olan bir oyuncudur Eriş akman.. Londra Mountview Theater School^da okumu$tur.. 1976 yılında çekilen Aile Şerefi adlı filmde canlandırdığı oktay karakteri ile bir döneme damgasını vurmu$tur bu adam.. Oktay o ana kadar beyazperde^nin gördüğü en piçöz, en büyük tecazir potansiyeli bulunan karakterdi, eri$ ona öylesine güzel can vermi$ti ki hala birçok türk genci onun gibi beyaz ispanyol paça pantolon giyer ve gözlük takar.. Babasına şımarıkça isteklerde bulunması, üstü açık arabasıyla çocuğa çarpıp kaçması, bunlar da yetmezmi$ gibi çocuğun ablasına i$ olması ile tarihi bir performans sergilemi$, en yakın arkada$ının da tecavüzcü co$kun olmasından ötürü de koca bir "oha" dedirtmi$ adamdır eri$ akman.. bu adam yüzünden ilk defa fiziksel tokat yedi lan münir özkul, hem de adile na$it^in gözleri önünde, tirad manyağı yapacaktı tam babasını ama o da ne "çotanak" diye indi valla tokat, piçliğin luzumu yok lan dedik, kızdık belki kendisine.. ama o sadece rolünü yapıyordu, ve emin olun $u ana kadar onun performansına yakla$an bile olmadı..

-baba, ben o kızı istiyorum baba!
- sıkılıp atacaksın ne de olsa
-olsun baba, istiyorum ben o kızı
- tamam, taaamaam, sen ne istedin de ben almadım (bu ikinci tamam aynen böyle okunur)

filmin sonunda ne oldu, söyleyeyim size sucu rıza yani efsane münir baba, eri$^i kur$un manyağı yaptı.. olaylar böyle geli$ti, öldü oktay belki ama o gün piçöz^lük doğdu..

-oktay..
-öldürdün onu!
-onu ben değil, sen öldürdün..
-niye yaptın bunu, niye?
-ailemin şerefi için.. (i$te bu lan, i$te bu..)

Hiç yorum yok: